Aktualne zasady pracy urzędu
UWAGA! SZANOWNI PAŃSTWO, W ZWIĄZKU Z ZACHOROWANIAMI NA COVID-19 PRZYPOMINAMY O ZASADACH BEZPIECZEŃSTWA W NASZYM URZĘDZIE. DLA WSPÓLNEGO DOBRA PROSIMY O:
-
OBOWIĄZKOWE UŻYWANIE MASECZEK
-
DEZYNFEKCJĘ RĄK PRZY WEJŚCIU - WEJŚCIE WYŁĄCZNIE OD UL. GRÓJECKIEJ
-
NADAL OBOWIĄZUJE UMAWIANIE WIZYT - szczególy poniżej
Na podstawie rozporządzenia Rady Ministrów z dnia 29 maja 2020 r. w sprawie ustanowienia określonych ograniczeń, nakazów i zakazów w związku z wystąpieniem stanu epidemii, od 9.06.2020 r. wprowadzone zostają następujące ograniczenia w obsłudze klientów Urzędu m.st. Warszawy (w tym Urzędów Dzielnic):
- Obsługa klienta prowadzona będzie we wszystkich sprawach realizowanych przez Urząd - wyłącznie po uprzednim umówieniu wizyty telefonicznie, lub przez system rezerwacji internetowych (rezerwacje.um.warszawa.pl)
- Bez uprzedniego umówienia, realizowane będą sprawy związane z wyborami Prezydenta RP, w tym dopisywanie się do Rejestru Wyborców, lub Spisu Wyborców oraz wydawanie zaświadczeń o prawie do głosowania poza miejscem zamieszkania.
- Bez uprzedniego umówienia możliwe będzie składanie pism i wniosków (za potwierdzeniem wpływu). Pisma można składać we wszystkich punktach obsługi klienta (Wydziały Obsługi Mieszkańców, punkty obsługi klienta biur Urzędu), z wyjątkiem niektórych lokalizacji USC.
- Kasy Urzędu będą działały normalnie – przyjmowane będą wpłaty gotówką oraz kartami płatniczymi.
- Nieczynne będą siedziby USC w dzielnicach: Białołęka, Bielany, Ochota, Wesoła, Wilanów i Wola. Mieszkańcy tych dzielnic mogą załatwiać sprawy w pozostałych siedzibach Urzędu Stanu Cywilnego (nie obowiązuje rejonizacja).
- Odwołane zostają wszystkie dyżury organizowane zwyczajowo na terenie Urzędu
(m.in. dyżury Radnych, Rady Seniorów, Komisji Dialogu Społecznego, bezpłatne porady prawne, itp.). - Bezpośrednia obsługa klientów w poniedziałki będzie realizowana w godzinach 8-16.
Realizacja usług może wiązać się z ograniczeniami wynikającymi z konieczności zapewnienia bezpieczeństwa i wypełnienia wytycznych sanitarnych, takimi jak: ograniczanie liczby klientów przebywających w siedzibie urzędu, obowiązek dezynfekcji rąk, zakrywania ust i nosa itp.
Kontakt z Urzędem możliwy jest drogą mailową i telefoniczną. Numery telefonów i adresy e-mail podane są na stronach www.warszawa19115.pl, www.bip.um.warszawa.pl oraz na stronach internetowych dzielnic.
Wszystkie informacje i dane kontaktowe dostępne są także pod numerem telefonu 19115.
Składanie pism wymagających podpisu możliwe jest drogą pocztową lub elektronicznie z wykorzystaniem platformy ePUAP (pismo musi być podpisane profilem zaufanym lub podpisem elektronicznym).
Ogłoszenie zastępuje ogłoszenie nr 4 z 13.05.2020 r., które traci moc.
Powyższa organizacja pracy Urzędu obowiązuje do odwołania.